مقدمه:

تابلو های نقاشی مجموع آثار هنری هستند که به دیوار خانه ها،محل کار و…. روح تازه میبخشند .طوری که امروزه برخی روانشناسان معتقدند که تابلو های نقاشی میتوانند موجب تاثیرگذاری بیشتر انرژی ها  در زندگی انسان شوند .پس با ما همراه باشید تا شیوه اصولی و صحیح آوبزان کردن تابلو نقاشی بر روی دیوار را به شما آموزش داده و با چند ترفند به زیباتر شدن آن بیفزایید.

لوازم مورد نیاز:

  • دریل

  • چکش

  • مته(برای ایجاد حفره در دیوار)

  • پیچ

  • رول پلاک

  • سطحی کاملا صاف (برای ترازتر بودن اثر)

  • متر

  • ماژیک(برای گذاشتن نشانه)

 

مراحل انجام کار:

مرحله اول: ابتدا از صاف و تراز بودن دیوار مورد نظر اطمینان حاصل کنید و با استفاده از ماژیک نقطه مورد نظر را نشانه گذاری کنید و در آن حفره ای (به وسیله دریل) ایجاد کنید،سپس به وسیله رولپلاک حفره را پر کرده و پیچ یا میخ خود را در آن قرار دهید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.(نکته:اگر تابلو نقاشی بزرگی دارید میتوانید برای حفظ تعادل بیشتر آن، تابلو را به وسیله دو پیچ (در سمت راست و چپ) آویزان کنید تا حفظ تعادل بیشتری داشته باشد)

مرحله دوم: پس از ایجاد حفره،گرده های ریز گچ را با استفاده از دستمال خشک کاملا پاک کنید تا هنگام آویزان کردن اثر،مشکلی برای آن پیش نیاید.

مرحله سوم:اثر هنری خود را آویزان کنید و مطمئن شوید که تعادل لازم را دارد.

همان طور که میدانید برای آویزان کردن یک اثر هنری به دیوار هیچ کار سختی در پیش ندارید و میتوانید به راحتی هر تمام تر آن را انجام دهید. اما آنچه دارای اهمیت بالایی است به رخ کشیدن بهترین جلوه برای اثر هنری است که در ادامه مقاله نکات و پیشنهاداتی داده شده است که میتواند زیبایی اثر شما را چندین برابر کند.پس تا آخر مقاله با ما همراه باشیدنکاتی برای آویزان کردن تابلو نقاشی بر روی دیوار

نکات:

  1. آثار خود را در معرض دید قرار دهید(اگر دیواری یا سطحی را در اختیار دارید که در معرض دید است،آنجا مناسب ترین مکان برای تابلو هنری شما است).

  2. سعی کنید که تابلو نقاشی شما در مرکز دیوار قرار داشته باشد و حداقل ۱۵۲ سانتی متر (معادل:۵ اینچ) نیز از زمین فاصله داشته باشد.

  1. اگر قصد آویزان کردن تابلو نقاشی خود بر روی کاناپه یا مبلمان دارید به این نکته توجه داشته باشید که آن تابلو و یا تابلو های نقاشی حداقل باید دو سوم ازعرض  آن مبل و یا کاناپه را پوشش دهد چرا که این کار موجب هماهنگ شدن اجزای خانه و یا محل کار شما میشود.

 

  1. سعی کنید حداقل 100 الی 152 سانتی متر فاصله از سقف بسته به سایز کار ایجاد کنید بالارفتن بیش از حد تابلو باعث میشود زیبایی های آن کاسته شود .

 

  1. اگر تنها چند اثر کوچک برای آویزان کردن دارید بهتر است چنین نکاتی را رعایت کنید:

 

(نکته اول:تنها چند سانتی متر میان آنها فاصله بگذارید)

(نکته دوم:مانند آثار نسبتن  بزرگتر هم از قانون ۵ اینچ (۱۵۲ سانتی فاصله از کف زمین تا مرکز دیوار) برای فاصله این نوع از تابلو ها نیز استفاده میشود)

۵.اگر دارای چندین اثر هنری هستید( سه الی بیشتر(سطحی بزرگ انتخاب کنید و اگر موضوع آنها نیز با هم مرتبط است چنین کاری را انجام دهید و گالری کوچکی در آن سطح ایجاد کنید تا جلوه های بسیار زیبایی داشته باشد (برای مثال چند عدد تابلو پرتره) نکته:برای زیباتر شدن کار خود از قاب های سازگار با محیط استفاده کنید.

برای آسان تر شدن هرچه تمام تر شدن کارتان،کاغذ هایی را به ابعاد آثار برش دهید و روی دیوار قرار دهید و نتیجه آن را ببینید.

۶.توجه داشته باشید که بخش زیادی از زیبایی کار شما به قاب آن بستگی دارد که در اینجا میتوانید بخش عمده ای از جنس آنها را مشاهده کنید مانند:

  • سنگ مرمر‌

  • برنج

  • چرم دستکاری شده

  • حصیر های بافته شده

۷. برای راحت تر شدن کار خود از دریل شارژی  استفاده کنید چرا که این نوع از دریل ها از استحکام بالایی برخوردارند و در ساختمان های قدیمی تر هم کاربرد بالایی دارند و در مقایسه با چکش کاملا عملکرد بهتری خواهند داشت و از لحاظ  آزادی عمل هم عملکرد بهتری در مقابل نسخه سیمی اش دارد.