مقدمه:

تکنیک آبستره جزو محبوب ترین و شناخته شده ترین هنر های جهان محسوب میشود و به دو صورت معمولی و سلولی به نمایش گذاشته میشود. در این مقاله قصد آموزش پایه ای این هنر به وسیله رنگ محبوب یعنی اکرلیک را داریم و شما علاقه مندان میتوانید تا اخر این مقاله شاهد آموزش اصولی این هنر زیبا و یادگیری آن باشید.

لوازم مورد نیاز :

  • رنگ اکرلیک

  • مدیوم پورینگ

  • روغن سیلیکون

  • بوم یا چوب(ترجیحا دارای سطح صاف)

  • سشوار(در صورت لزوم)

    آموزش آبستره با نکات طلایی

مراحل انجام کار:

مرحله اول:در ابتدا باید نوع رنگ مورد استفاده را انتخاب کنید(سپس (فقط) از مدیوم پورینگ برای رقیق تر کردن(رنگ اکرلیک) خود استفاده کنید و کاری کنید که رقیق بودن لازم را برای این تکنیک داشته باشد.

مرحله دوم: پس از رقیق کردن رنگتان،آن را داخل لیوان یکبار مصرف ریخته،کنار بگذارید سپس مابقی رنگ ها را نیز به همین شیوه رقیق کرده و درون لیوان های جدا از هم بریزید و کامل هم بزنید تا یکدست شوند و به نوعی در هم حل شوند.

(نکته بسیار مهم برای اجرای بافت سلولی:اگر خواستید بافت سلولی ایجاد کنید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که بسته به حجم رنگتان دو الی سه قطره روغن سیلیکون هم با رنگتان مخلوط کنید{این حجم از روغن کاملا اختیاری است).

مرحله سوم«اجرای رنگ بر روی بوم»:حالا رنگ های آماده شده را به سبک دلخواه(یک لیوان یک لیوان یا ریختن تمامی رنگ ها داخل یک لیوان و اضافه کردن نهایی آن به بوم) بر روی بوم اضافه کنید و بوم را آرام تکان دهید تا رنگ های مورد نظر کامل پخش شوند.

مرحله چهارم:سپس حدود 24 ساعت (بسته به حجم رنگتان) زمان لازم است تا رنگ مورد نظر کامل بر روی بوم سوار شود.

مرحله پنجم:پس از خشک شدن رنگتان بوم را تکان ندهید و آن را در مکانی که گرد و غبار روی آن بنشیند نگذارید چرا که تکنیک آبستره بسیار به عوامل محیطی وابسته هستند.آموزش آبستره با نکات طلایی

نکات و سوالات متداول:

  1. حتما هنگام انجام کار بر روی میز کارتان (سفره یکبار مصرف) پهن کنید تا هم میز شما کثیف نشود و هم جمع کردن آن مدت زمان زیادی را از شما نگیرد.

  2. شما میتوانید برای زیبا تر شدن کارتان (قبل از خشک شدن رنگ ها) به صورت کاملا ملایم،از سشوار به عنوان طرح دهنده استفاده کنید و به آن رنگ و بویی تازه بدهید.

سوالات متداول

  1. آیا میتوانیم از هر روغنی به جای روغن سیلیکون استفاده کنیم؟خیر،چرا که تنها روغن سیلیکون هنری میباشد که میتواند کیفیت مورد نظر را به شما ارائه کند.

  2. چرا برای این تکنیک باید از مدیوم پورینگ استفاده کنیم؟زیرا این نوع از مدیوم ها دارای موادی هستند که مانع ترکیب شدن رنگ با یکدیگر میشوند(حتی اگر آن ها را کنار هم بریزیم)و علاوه بر آن رقیق بودن آن کاملا مناسب این تکنیک میباشد.

  3. چرا نباید به آبرنگ مدیوم اضافه کنیم؟زیرا آبرنگ مقدار آب بیشتری نیاز دارد و ترکیب آن همراه با مدیوم پورینگ موجب ایجاد حباب و حجم آن،موجب ترک خوردن بوم بعد از خشک شدن میشود.

  4. چگونه بافت سلولی ایجاد کنیم؟با استفاده از علم شیمی به راحتی میتوان به این موضوع پی برد که چون پایه رنگ اکرلیک بر آب است،اضافه کردن روغن سیلیکون موجب ایجاد خلاء میان رنگ ها میشود و در نتیجه بافت سلولی پدیدار میشود.

  5. برای براقی کار چه کنیم؟شما میتوانید پس از خشک شدن کارتان به آن کمی رزین و یا وارنیش اضافه کنید و آن را به صورت کار کاملا حرفه ای در بیاورید.